The Roommate

Articol publicat in:Cronica de film | Aparut in:Nr. 12 ( mai, 2011 )

E posibil ca generaţiile mai tinere să nu-şi amintească de horror-ul lui Barbet Schroeder din 1992, „Single White Female”, aşa încât ideea unei colege de cameră psihopate, care se infiltrează parşiv în viaţa unei tinere inocente, să li se pară ceva proaspăt şi nemaivăzut.

Chiar şi aşa, e greu să găseşti ceva de apreciat la filmul lui Christian Christiansen, care nu are curajul de a duce până la capăt momentele de suspans şi de a stoarce din ele tot potenţialul de senzaţii tari, asumându-şi clişeele genului şi împingându-le la limită: în afară de o muzică sumbru-prevestitoare de nenorociri, cel mai thrilling moment este apariţia genericului de final.

În versiunea 2011 a poveştii, cuplul victimă-vânător e jucat de Minka Kelly (Rebecca) şi Leighton Meester (Sara) – suntem în epoca lui „Twilight” şi a lui „Gossip Girl”, e musai că vârstă personajelor să orbiteze undeva pe la 18 ani ca să prindă la publicul de mall. Şi pentru că oricine ar fi fost suspicios la avansurile unei necunoscute care insistă să-ţi devină peste noapte cea mai bună prietenă, Rebecca a trebuit să fie o fată “de la ţară”, din Midwestul paşnic şi credul. De-asta nu i se pare nimic suspect în insistenţele Sarei, de-asta nu ia de bune avertismentele primate de la o altă colegă, de-asta nu bănuieşte că pisicul ei şi-a găsit sfârşitul în măruntaiele unei maşini de spălat din campus.

De fapt momentul cu pisicul e cel mai horror din cele 91 de minute de plictiseală, în care aştepţi să moară vreuna din potenţialele victime (apropiaţii Rebeccăi sunt toţi pe lista de posibile-viitoare-cadavre). Când asta nu se întâmplă, deşi avem parte de clasica scenă de ameninţare-sub-duş, aştepţi măcar să fie exploatat din plin clişeul celălalt, al lesbienei nebune şi posesive. Când nici asta nu se întâmplă, nu mai aştepţi decât să pleci acasă şi să uiţi că ai fost atât de neinspirat încât să dai banii pe biletul de cinema.

The Roommate – S.U.A., 2011, 91 minute. Regia Christian E. Christiansen