Asasin la androgin

Articol publicat in:Recenzii | Aparut in:Nr. 16 ( septembrie, 2011 )

Monica Ramirez – Asasin la feminin
Editura Crime Scene, Bucureşti, 2010

Am cartea Asasin la feminin în bibliotecă de ceva vreme, însă m-am apucat greu de ea. E groasă, cu text compact, scris mic, şi mă tot gândeam că n-am timp să citesc ceva atât de complex, aşa că mai bine las pe altă dată. Într-o luni m-am apucat însă de ea şi miercurea de după era deja gata. Se citeşte la foc automat pentru că paginile se întorc singure din dorinţa de a afla mai departe ce se întâmplă cu cei doi protagonişti. Titlul şi sinopsisul m-au indus în eroare la început, am crezut că o carte despre un asasin de sex feminin care lucrează pentru o organizaţie internaţională ultra-secretă. Nu mă înţelegeţi greşit, e şi despre asta. Însă adevăratul subiect este dragostea dintre un bărbat şi o femeie. Cum se naşte, cum se distruge, cum se apără, cum se dezvoltă, cum se trăieşte.

Există şi acţiune în această carte, pentru cei pasionaţi de acţiune, împuşcături, misiuni de salvare, asasinate, dejucări de planuri teroriste, însă toate acestea sunt prezentate în contextul în care îi definesc pe cei doi eroi.

Alex şi Alina sunt doi asasini profesionişti. Îşi încep pregătirea în cadrul odioasei SSO, o organizaţie comunistă din România ante-decembristă care se ocupă cu lichidarea celor care se împotrivesc sistemului. Odată evadaţi de aici, se alătură altei organizaţii, de data aceasta internaţională, care se ocupă cu lichidarea teroriştilor.  Oare e mai bine să fii membru Elite decât membru SSO? E mai bine să fii liber, cred Alex şi Alina, deşi ei ştiu că nu vor fi niciodată liberi şi că pentru ei „nu există ziua de mâine”. Aşa că aleg să-şi trăiască fiecare zi la intensitate maximă: „Pentru moment, nu aveau să se închidă în sine, nu aveau să-şi reconstruiască zidurile emoţionale protectoare. Pentru moment, aveau să se privească în ochi şi să găsească orizontul efemer pierdut. Pentru moment, aveau să uite de ceea ce-i pândea în viitor, să uite linia evazivă unde cerul sărută oceanul. Numai pentru acel moment.”

Există şi acţiune în această carte, pentru cei pasionaţi de acţiune, împuşcături, misiuni de salvare, asasinate, dejucări de planuri teroriste, însă toate acestea sunt prezentate în contextul în care îi definesc pe cei doi eroi. Cum au ajuns ceea ce sunt, cum îşi poartă crucea, cum îşi fură momente de fericire presărate cu scene savuroase de sex. Şi aici cred că se vede cel mai bine că Monica Ramirez are şcoala americană de scris: scenele de sex nu sunt nici porno, nici descrise sau evitate cu stângăcie. Sunt suficient de erotice cât să condimenteze cartea, dar nu într-atât încât să te ducă cu gândul la un film xxx prost.

Romanul, primul dintr-o serie de şase volume, şi prezentat ca „bazat pe fapte reale”, are toate elementele unui best-seller din categoria lui: bărbat puternic şi atrăgător, cu trecut misterios, femeie puternică, dar cu suflet delicat, şi, bineînţeles frumoasă, dragoste interzisă, suspans pe muchie de cuţit, agenţii secrete şi vieţi duble, decoruri de vis şi toate astea într-o ţesătură scriitoricească foarte bine documentată şi executată.

Felicitări, Monica, pentru acest roman, abia aştept să citesc continuarea lui, Identităţi secrete, apărută deja la editura Crime Scene, în 2011.