Înapoi în viitor

Articol publicat in:Recenzii | Aparut in:Nr. 3 ( august, 2010 )

Joel C. Rosenberg – Cursa terorii
traducere: Dorina Tătăran

Vine? Sau nu vine? Cum ce? Sfîrşitul lumii, bineînţeles!

În zilele acestea în care planeta noastră şi locuitorii ei pare-se că au scăpat total de sub control, întrebarea de mai sus stă pe buzele sau în mintea majorităţii oamenilor. Mulţi încearcă să ofere un răspuns care să umple golul lăsat de frica de necunoscut, dar nimeni nu pare să reuşească. Mda, aproape nimeni. Trebuie să va împartăşesc un secret, este oarecum secretul lui Polichinelle, pentru că, dacă n-aţi citit încă vreuna din cărtile lui Joel Rosenberg, căutaţi-le şi, începind neapărat cu prima, Ultimul Jihad, cititi-le. Upss, parcă trebuia să fie vorba de Cursa terorii în recenzia asta, nu!? Nu, n-am greşit pentru că această carte numită – un pic nefericit, în româneşte – Cursa terorii, este indisolubil legată de prima.

În ea, eroii principali, cu care am făcut cunoştinţă în primul roman, sunt prinşi în Maelstrom-ul evenimentelor ce vor marca ultimii ani ai planetei Pamînt şi ai civilizaţiei noastre.
Nu, nu este vorba de Nostradamus sau de Mayaşi. Este vorba de ceva ce avem cu toţii în bibliotecă sau pe noptieră, ceva ce poate ţinem în mînă înainte de Paşte sau de Crăciun, cînd ştergem praful acumulat peste an, dar, din pacate, o desconsiderăm fără să-i acordăm măcar şansa pe care o are orice carte – să o citim. Poate aţi ghicit, poate nu, este vorba de Biblie. Biblia este singura carte care conţine istoria lumii, povestită înainte de a se întîmpla. Joel Rosenberg ia profeţia biblică în serios, o grefeaza magistral pe evenimente sau mişcări politice aflate în derulare, folosindu-se de informaţiile şi cunoştinţele obţinute din interiorul sistemului, chiar din miezul vîrtejului politic internaţional, adaugă în ecuaţie un talent scriitoricesc nativ, plus viziunea sa unică evreiască şi creştină, iar din acest amalgam rezultă un roman captivant, unic, în care viitorul sumbru ţi se dezvăluie puţin cîte puţin.

Da, Apocalipsa (apropo, tradusă înseamnă Dezvaluirea lucrurilor ascunse!, nu sfîrşitul lumii). Ezechiel şi Zaharia, cărţile vechi ale Bibliei pline de informaţii mustind de actualitate, sunt desfăcute de către Rosenberg şi aplicate pe rana deschisă a zilei de azi.

Nu întîmplător cărţile lui ocupă primele locuri în topul New York Times Best-Seller List. Nu întîmplător evenimentele descrise în cărţile lui par a fi descrise în paginile ziarelor de mîine. În prima carte, Joel Rosenberg ne spune povestea unor atacatori sinucigaşi aflaţi la manşa unui avion de pasageri ce se îndreaptă, în curs de coliziune, către WTC deasupra New York-ului. Nimic deosebit, deja ştim povestea. Un amănunt, însă, schimbă totul. Cartea a fost scrisă şi publicată cu mult timp înaintea celebrelor, deja, atacuri de la World Trade Center. În cea de a doua, el continuă povestea anunţînd – din nou înainte să se întîmple – moartea lui Arafat, preluarea puterii de către Hamas etc. etc. etc. Ce mai urmează?

Pînă acum, Joel Rosenberg a scris 5 carţi din acestă serie, urmează a şasea, în octombrie, Al 12-lea imam. Deşi în toate cărţile el vorbeşte despre locuri îndepărtate (SUA, Israel, Palestina, Siria, Iran, Irak, Rusia), în fiecare moment simţi că este vorba şi despre tine, tu personal eşti implicat, pentru că viitorul acestui pămînt ne priveşte pe noi toţi şi povestea eroilor lui Joel Rosenberg devine povestea fiecăruia dintre noi. Trebuie să ştim ce urmează şi avem o sursă certificată de informaţie pe care o putem folosi.

Summa, summarum, începeţi şi citiţi cărţile lui Joel Rosenberg, citiţi şi best-sellerul absolut al tuturor timpurilor – Biblia – pentru că sunt indisolubil legate, vacanţa o să treacă mai plăcut, iar după aceea, tot talmeş-balmeşul ştirilor politice internaţionale prezentat la TV o sa capete sens şi direcţie.

Grăbiţi-vă, însă, evenimentele se precipită!