Morţi, da’ mulţi (II)

Articol publicat in:Recenzii | Aparut in:Nr. 8 ( ianuarie, 2011 )

John Joseph Adams (ed.) – The Living Dead 2
Night Shade Books, 2010

Mouja” de Matt London, cu această povestire intrăm pe teritoriul prozelor ambiţioase în tematici, dar cu execuţii ce lucrează spor la dejucarea respectivelor intenţii. Textul acesta se inspiră pe faţă din Seven Samurai, însă avem de a face iarăşi cu acel „meh… factor” ce a virusat scrierile lui Jane Austen şi ale altor clasici. Autorul se sforţează teribil în încercarea de a ne lămuri care-i treaba cu samuraii şi ce vor ei de la viaţă (sau moarte), sforţare prea vizibilă şi persistentă pentru a crea vreo impresie favorabilă cititorilor. Meh…

Category Five” de Marc Paoletti are ca sursă de inspiraţie evenimentele din 2005 ocazionate de uraganul Katrina. Se pare că domnul autor a fost indignat nevoie mare că au murit „aproape 2000” de oameni cică din cauza guvernului (au şi ei partea lor de vină) şi de nervi a pus-o de o povestire cu zumbalăi. Nu mă miră că respectivul text nu a fost publicat din 2005 pînă… acum. Este evident cu nişte negri sinistraţi de o furtuna, care… Chiar şi pentru un manifest politic textul este slab. Sper să nu scrie un text de 100 de ori mai lung (pe măsura numărului de victime) cu zombi în Haiti.

Living with the Dead” de Molly Brown este un text fain cu zombi inofensivi care îşi petrec timpul în parc. Autoarea face un pic de exerciţiu etimologic, amintindu-ne că folosim „zombi” pentru a desemna persoane care execută sarcini fără a trece acţiunea prin filtrul gîndirii; îl folosim să desemnăm persoane în stare de oboseală (mai ales psihică) avansată; şi mai sînt şi altele, dar ideea e că zombi nu este întotdeauna egal cu violenţă… Un text de stare cu o abordare unică între prozele acestei antologii.

Twenty-Three Snapshots of San Francisco” de Seth Lindberg, un text cinstit, temă clasică cu abordare nu chiar originală, dar în orice caz mai altfel. Aşa cum spune şi titlul, autorul ne descrie 23 de fotografii în ordinea lor cronologică, fotografii ce ilustrează evoluţia zombi-calipsei. Un text plăcut cu execuţie bună.

The Mexican Bus” de Walter Greatshell, poate concura cu fruntea sus la titlul de cel mai prost text al acestei antologii. În cuvintele autorului, asta e unica idee: „Almost every woman in the world simultanneously turns blue and goes berserk.” WTF?! Nu ştiu de ce s-a obosit să scrie atît, pentru că oricum mai mult de atît nu este în el.

(Va urma.)