Sherlock Holmes pentru copii

Articol publicat in:Recenzii | Aparut in:Nr. 13 ( iunie, 2011 )

Luna aceasta vă prezint nu o carte de suspans, ci trei, toate cu acelaşi personaj principal, îndrăgit de generaţii întregi de copii şi adulţi, cel mai cunoscut detectiv din toate timpurile – nimeni altul decât Sherlock Holmes, în interpretarea a trei autori diferiţi.

Trady Mack şi Michael Citrin – În căutarea lui Watson/ Misterul spiritului invocat
Seria Sherlock Holmes şi ştrengarii de pe Baker Street
Traducere de Laura Frunză
Editura RAO, Bucureşti, 2011

La editura Rao au apărut două volume din seria Sherlock Holmes şi Ştrengarii de pe Baker Street de Michael Citrin şi Tracy Mack – Misterul spiritului invocat şi În căutarea lui Watson. Cele două cărţi au un personaj principal colectiv, gaşca Ştrengarilor – câţiva băieţi ai străzii care îl ajutau pe Sherlock Holmes în investigaţiile sale. Ozzie, Wiggins, Pilar şi ceilalţi prieteni ai lor sunt ochii şi urechile lui Sherlock Holmes pe stradă şi au un fler şi un spirit de observaţie comparabil cu cel al marelui detectiv. Cărţile sunt adresate copiilor între 10 şi 14 ani, pasionaţi de mistere, şi au la final un ghid al detectivului, cu ajutorul căruia copiii pot învăţa tainele acestei meserii deosebite.

Andrew Lane – Tânărul Sherlock Holmes – Horul morţii
Traducere de Laura Frunză
Editura Litera, Bucureşti, 2011

La editura Litera a apărut prima carte din seria Tânărul Sherlock Holmes – Norul Morţii de Andrew Lane, un roman care îl are în centru pe Sherlock Holmes într-o ipostază inedită – la vârsta de paisprezece ani, elev de şcoală, fiul unui ofiţer din armata britanică, la primul său caz, cel care avea să îl definească pe personajul lui Sir Arthur Conan Doyle – din romanul lui Lane aflăm cum a ajuns Sherlock Holmes pasionat de apicultură, de mistere, de vioară, cine au fost prietenii lui, prima lui dragoste, cum se înţelegea cu familia lui. Pornind de la pasiunea lui pentru Sherlock Holmes, Andrew Lane s-a străduit să creeze un portret veridic al acestuia, clădind pe puţinele indicii pe care le-a găsit în povestirile lui Doyle şi reuşind atât de bine că îţi dă senzaţia că citeşti o biografie a detectivului, şi nu o operă de ficţiune.

Cele trei cărţi sunt o lectură ideală de vacanţă şi sunt sigură că vor deveni la fel de iubite şi de citite ca povestirile clasice ale scriitorului britanic.